dijous, 21 de juny del 2012

Anàlisi de l'avaluació inicial, hi ha hagut canvi conceptual?

10. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord) 

1. L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 7. Hi estic d'acord, però aquest no és l'únic objectiu de la TE, per tant no és l'objectiu principal, sinó que aquest és el disseny, l'anàlisi, l'aplicació i l'avaluació de situacions on es dóna un procés d'E-A. Per tant, ara la puntuaria amb un cinc aquesta afirmació perquè és una mitja certesa.

2.  Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 8. Ara puntuaria aquesta afirmació amb un 10, perquè certament  una de les coses que he après en aquesta assignatura és que col·lectivament s'aprèn més, es construeix un aprenentatge molt més ric, i la interacció és necessària per avançar en el procés d'E-A.

3. Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta     transmissió del coneixement : 10. No estic d'acord en la resposta que vaig donar a aquesta afirmació, ja que la importància en qualsevol procés d'E-A rau en la construcció del coneixement i no pas en la transmissió d'aquest, el mestre no l'ha de transmetre, sinó que ha de ser el guia perquè siguin els alumnes els que el construeixin. Penso que era una pregunta una mica trampa, doncs jo vaig entendre-la com que el mestre havia de ser un bon transmissor, comunicador de la informació. Ara doncs ho valoraria amb un 5.
4. La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 8. Estic en desacord amb el que vaig respondre en aquesta afirmació, actualment posaria un 3 ja que la tecnologia no està exempte de valors, judicis o actituds, ja que va lligada a la societat, tal i com es defensa des del posicionament del "teixit sense costures" no hi ha distinció entre allò tecnològic i allò social, van  units i s'interelacionen sempre.

5. Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 9. Ara hi posaria un 10, doncs en aquesta assignatura penso que hem aprofitat realment tots els recursos que ens ofereix el campus per a crear un aprenentatge compartit.

6. Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 3. Estic d'acord amb la puntuació que vaig donar.

7. La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 8. No únicament consisteix a assegurar un bon domini de les TIC sinó que té d'altres objectius i finalitats,  per tant ara puntuaria aquesta afirmació amb un 6.

8. Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 8. Realment han millorat els debats de la UOC, mitjançant la creació de dos bàndols oposats, l'ús adequat de les argumentacions, la utilització de diferents colors i subratllats per identificar les diferents parts d'una argumentació, l'ús de diferents fils argumentals, entre d'altres. Per tant, estic d'acord que abans de començar aquesta assignatura els debats de la UOC podien millorar moltíssim en tant que sovint depenent de com es plantegen no els hi treiem prou suc. Tanmateix, després d'aquest ús que hem fet del debat, penso que si em fèssin ara aquesta afirmació la puntuaria amb un 2.

9. Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 6. Penso que aquesta era una pregunta trampa, ara la puntuaria amb un 5, perquè no són necessàries per a transmetre els continguts però si per a construir els aprenentatges, com a mediadors de la construcció i no de la transmissió, ja que parlem d'un aprenentatge significatiu  i constructiu.

10. El canvi tecnològic determina el canvi social: 7. Ara ho valoraria amb un 5, ja que considero que la ciència i la tecnologia no poden ser compreses per separat, amb una lògica pròpia de desenvolupament, però tampoc com a meres eines a disposició de la societat, que en faria ús per a resoldre els problemes que se li plantegen al dia a dia. Sinó que, enenc que no es pot fer cap separació estricte entre allò científic, tecnològic o social, la distinció doncs entre aquests tres àmbits és el resultat de la interelació dels diveresos factors que concorren en la conformació d'aquest teixit sociotecnocientífic. Així doncs, tots tres factors es condicionen, determinen, influeixen, els uns als altres, no considero que n'hi hagi cap que precedeixi a l'altre, com si fos un teixit sense costures.

Personalment considero, després de totes aquestes rectificacions, que aquí queda clar que hi ha hagut un canvi conceptual, la meva visió de la Tecnologia, de la seva participació en la ciència, la societat, i l'educació, ha canviat força, i alhora a part de relacionar la Tecnologia amb molts d'altres conceptes, com ara els anomenats, he après a aplicar tot això a la pràctica educativa, per tant, estic molt satisfeta amb el treball fet i els resultats aconseguits.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada