dimecres, 20 de juny del 2012

Valoració conjunta (amb l'Ester Palà) del l'assignatura


l’autoavaluació que fem del seguiment continuat d’aquesta assignatura, és força positiva ja que sens dubte hem experimentat un canvi de models conceptuals al llarg d’aquesta, i queda palès en la comparació de les nostres avaluacions inicials i de totes les activitats que hem anat fent, especialment aquesta última on hem estructurat i aplicat tots els continguts que hem treballat al llarg del semestre, i alhora és molt visible en les avaluacions que hem anat penjant als nostres blocs.

Així doncs, hi ha hagut un canvi conceptual en tant que ha crescut el nombre de conceptes que coneixem respecte a aquest tema, així com les relacions entre aquests s’han fet més complexes, han passat de ser la majoria relacions unidireccionals per ser bidireccionals i fins i tot per integrar nous conceptes dins d’aquestes relacions, doncs configurant una xarxa de coneixements més extensa i entrellaçada que ha quedat especialment reflectida en els mapes conceptuals que hem fet al llarg de l’assignatura. El primer mapa, en la realització de l’informe de la PAC 1, ens va servir per estructurar tots els continguts que havien anat apareixent fins aleshores i contrastar-los amb les nostres idees prèvies (amb les quals també vam realitzar un mapa conceptual) després d’un conflicte cognitiu entre els nostres models mentals previs i les noves informacions que havíem anat recollint del material de l’assignatura i del debat, així com per ordenar, relacionar i estructurar tota aquesta informació. Pel que fa al mapa conceptual que hem fet en aquest segon informe, aquesta xarxa de nous coneixements que havíem elaborat ens ha servit com a fonament per aplicar el nostre projecte a l’aula, és a dir, hem  pogut dur-ho a la pràctica, i relacionar en aquest mapa els conceptes teòrics que havien aparegut en l’anterior amb la nostra activitat d’intervenció a l’aula.  Si s’ha produït també aquest canvi i ens adonem que ha estat significatiu és perquè hem hagut de fer ús de les TIC. Com diuen Dole i Sinatra (1998) el canvi conceptual més significatiu només succeeix si és intencional. Amb les noves tecnologies doncs hem pogut compartir interactivament la informació amb comunitats del web 2.0 com són el bloc i el wiki. A través d’aquests hem pogut anar exposant el nostre procés d’aprenentatge com també visualitzar el de la resta de companys. Aquest informe com l’activitat 1.3 al fer-la en parella les hem realitzat mitjançant el Google Docs, o sigui que constantment hem estat interactuant en línia i compartint el coneixement. Altres programes que hem utilitzat durant el semestre han estat el CmapTools per a l’argumentació, el JClic, el RubiStar, etc. L’assignatura doncs, ens ha obert un ventall de programes, alguns del quals desconeixíem i ens hi ha endinsat, per tant, al llarg d’aquesta hem reorganitzat les estructures del coneixement i tot aquest bagatge el tindrem en compte en la nostra pràctica educativa.

Cal dir que personalment pensem que el fet de treballar en parelles ha afavorit aquest canvi conceptual, ja que entre les aportacions de totes dues hem pogut enriquir les nostres percepcions i establir relacions més complexes entre els conceptes, així com arribar a reflexions que potser a nivell individual no haguéssim fet, de manera que pensem que la qualitat del nostre treball ha estat major que si haguéssim treballat a nivell individual. Val a dir però que totes dues hem format un bon equip de treball, ja ens coneixíem d’altres assignatures, és per això que vam demanar treballar juntes malgrat fóssim d’aules diferents ( i agraïm que això hagi estat possible), i això ens ha permès complentar-nos molt bé a l’hora de fer la feina, i saber organitzar-nos amb claredat.

Considerem doncs que si s’ha donat aquest canvi conceptual, és que hem assolit els objectius que es plantejaven a l’inici d’aquesta assignatura, i doncs hem fet una bona feina,  hem dedicat moltíssimes hores a aquesta assignatura, doncs és el que requereix si es fa un bon procés d’avaluació continuada, i hem passat per diferents etapes: hem explorat les nostres idees prèvies, introduït nous continguts, estructurat aquests continguts i finalment els hem aplicat. Hem seguit, per tant, de forma satisfactòria totes les fases d’un procés d’aprenentatge constructiu i significatiu, així, segons el nostre parer,la qualificació que creiem merèixer-nos de l’avaluació continuada, amb tota la modèstia, és una A.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada