dimecres, 20 de juny del 2012

Avaluació conjunta de la PAC 2 (amb l'Ester Palà)


l’autoavaluació que fem d’aquesta segona PAC, centrant-nos en els criteris d’avaluació marcats a la taula d’excel facilitada pels consultors, considerem que hem fet una bona feina i que el resultat serà satisfactori. Tot seguit, analitzarem punt per punt els criteris a partir dels quals hem autoavaluat aquesta PAC:

*      Hem complert amb totes les dates de lliurament, fins i tot les que ens deien que eren orientatives com per exemple la de compartició del mapa conceptual o la compartició de la fitxa. El document no supera la mida establerta i és un arxiu de text.doc. A més, a l’hora d’enviar-ho adjuntarem tant l’informe com la graella d’autoavaluació en el mateix missatge.

*      Per fer el projecte hem utilitzat diferents tecnologies col·laboratives tipus web 2.0., sobretot hem utilitzat el google docs, el qual ens ha facilitat el treball col·laboratiu i cooperatiu, també hem utilitzat la wiki per a repartir-nos i organitzar-nos la feina, alhora hem fet ús de la bústia del campus per notificar-nos l'una a l'altra quan havíem fet una modificació en el docs, i per últim  hem utilitzat el CmapTools per fer el mapa conceptual de l'informe.

*      Pel que fa a la claredat expositiva considerem que ha estat força bona, ja que hem fet un esforç per exposar el projecte de forma concisa, clara i directe, fent ús dels conceptes tècnics i les seves interrelacions, que hem anat aprenent al llarg de l'assignatura. Pel que es refereix a l'estructura, hem seguit al peu de la lletra el guió que se'ns marcava a l'enunciat de la PAC, i per tant, considerem que  l'estructura del projecte és bona.  Pel que fa al mapa conceptual realitzat, també valorem positivament la nostra feina,  pensem que queda reflectit de forma molt visual la relació que existeix entre l'activitat proposada i la xarxa de conceptes  i interrelacions treballada a l'assignatura, especialment queden ressaltades en un altre tonalitat les paraules clau i les relacions que s'estableixen entre elles.  Pel que fa a la portada, aquesta està completa tenint en compte que consta del títol, subtítol, nom de les autores i les nostres fotografies, les aules a les que pertanyem, la data de lliurament de l'informe, el nom dels consultors de cadascuna de nosaltres i per últim la llicència d'utilització del document.  Pel que fa a l'índex és automàtic, i per últim, hem citat alguna font relacionada amb autors de la matèria que hem citat a la bibliografia seguint la normativa APA.

*      Estem molt satisfetes amb el disseny de l'activitat, ja que hem utilitzat un programa informàtic dirigit especialment als nens/es petits, i pensem doncs que és adient per a fer-ho amb els alumnes de P5 d'una forma atractiva i innovadora i sobretot amb l'ús de la tecnologia a l'aula. Així doncs, dins dels marges que ens ha permès el programa (ja hem comentat a l'informe que ens ha limitat en alguns aspectes), hem intentat ser el màxim de creatives i originals possible, buscant una activitat que es diferenciés de la resta, que aportés a part de la seva funció d'estructurar els continguts, un valor addicional d'innovació que alhora fos conductora d'una major motivació en els infants.

Pel que fa a la coherència, pensem que aquest és un dels punts forts del nostre projecte, ja que no hem presentat l'activitat de forma aïllada sinó dins del context d'una unitat didàctica, i hem exposat tot el procés que se segueix a l'aula per treballar el model d’ésser viu, explicant a grosso modo què s'ha fet abans d'estructurar els coneixements adquirits, així com també la manera com s'aplicaran aquests. Per tant, hem presentat l'activitat dins d'un procés d'aprenentatge i un fil conductor molt clar: el treball del model ésser viu, concretat en les serps. D'altra banda, podem dir que per a donar coherència a aquest projecte, hem hagut de justificar molt bé qualsevol decisió, fonamentant-nos en els aspectes científics,  per tal de que no quedessin dubtes  de quin enfocament donar-li si algú estigués interessat en dur-la a la pràctica, i alhora també evitar qualsevol tipus d'incongruència.

Referent a l'adequació als aprenents, considerem que ha estat correcte tenint en compte que els resultats assolits han estat satisfactoris, hem assolit doncs l'objectiu de la nostra activitat, i pensem que ha estat força significatiu en tant que han escollit ells l'ésser viu que volien treballar, i alhora amb l'utilització de les TIC com a mitjà  per fomentar aquest aprenentatge significatiu ja que l’ús dels ordinadors els despertava força interès.  

Per últim, entorn al paper que té l'actuació psicopedagògica en el nostre projecte, pensem que aquesta és força rellevant tenint en compte que ens basem en un aprenentatge constructiu i significatiu que ha de ser conduit pel tutor,  el qual ha d'anar cedint cada cop més responsabilitat als infants en el seu propi aprenentatge,  per tant, a l'hora de dissenyar aquest mini-projecte ens hem basat en els fonaments psicopedagògics treballats.     
                                                             
*      Pel que fa a la valoració del mapa conceptual, pensem que hem introduït diferents conceptes teòrics que han anat apareixent al llarg de l'assignatura, tant en els materials teòrics com en els debats, informes, anteriors mapes....., i hem establert entre ells relacions bidireccionals  i  complexes, de manera que difícilment trobem conceptes que no es relacionin amb més de dos nodes.

*      Hem utilitzat conceptes clau de la PAC 2, com ara: aprenentatge significatiu, constructivisme, avaluació continuada, aprenentatge col·laboratiu, conversacional, TIC, ciència, etc. Creiem doncs que la utilització dels conceptes ha estat adient fins al  punt que els hem utilitzat per justificar i defensar la nostra proposta didàctica, i que, per tant, han donat credibilitat a aquesta.

*      Creiem haver fet una bona descripció del procés seguit, tenint en compte que si algú que  no ha participat en aquest mini-projecte volgués dur-lo a la pràctica, llegint l’informe hi trobaria tots els passos descrits i l'enfocament que ha de donar al projecte, per aquest motiu considerem que el procediment està prou detallat, especialment a la fitxa del disseny.

*      Pel que fa a la valoració sobre l’avaluació que hem fet de l’aprenentatge aconseguit pels aprenents, considerem que precisament amb aquesta activitat, hem pogut avaluar tot el que s'havia après anteriorment en les altres activitats, és a dir, al llarg del projecte sobre el model  ésser viu, degut a què es tracta d'una activitat d'estructuració, en la qual hem pogut observar com els infants han interioritzat la nova informació, i hem vist clarament el canvi conceptual si comparem el què sabien abans i els resultats aconseguits amb aquesta activitat. Alhora, hem fet una última activitat de "què hem après" on els infants han sintetitzat les idees generals que han estat l'eix del projecte.

*      Per acabar amb els ítems d’avaluació d’aquesta PAC 2, pel que fa a l'avaluació del disseny,  del procés i dels recursos emprats creiem haver-lo abordat de forma correcta, ja que tot i que és possible que se'ns hagin escapat alguns aspectes en fem una avaluació tecnològica que precisament ens serveix per tenir presents aquests aspectes en properes sessions. Aquesta autoavaluació és molt important en el sentit que ens ha ajudat a ser conscients, reflexives i crítiques sobre les mancances i les qualitats del nostre projecte. O sigui que n’hem extret conclusions per al futur de la pràctica psicopedagògica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada