l’autoavaluació que fem d’aquesta segona PAC, centrant-nos en els
criteris d’avaluació marcats a la taula d’excel facilitada pels consultors,
considerem que hem fet una bona feina i que el resultat serà satisfactori. Tot
seguit, analitzarem punt per punt els criteris a partir dels quals hem
autoavaluat aquesta PAC:
Hem complert
amb totes les dates de lliurament, fins i tot les que ens deien que eren
orientatives com per exemple la de compartició del mapa conceptual o la
compartició de la fitxa. El document no supera la mida establerta i és un arxiu
de text.doc. A més, a l’hora d’enviar-ho adjuntarem tant l’informe com la
graella d’autoavaluació en el mateix missatge.
Per fer el
projecte hem utilitzat diferents tecnologies col·laboratives tipus web 2.0.,
sobretot hem utilitzat el google docs, el qual ens ha facilitat el treball
col·laboratiu i cooperatiu, també hem utilitzat la wiki per a repartir-nos i
organitzar-nos la feina, alhora hem fet ús de la bústia del campus per
notificar-nos l'una a l'altra quan havíem fet una modificació en el docs, i per
últim hem utilitzat el CmapTools per fer el mapa conceptual de l'informe.
Pel que fa a la
claredat expositiva considerem que ha estat força bona, ja que hem fet un
esforç per exposar el projecte de forma concisa, clara i directe, fent ús dels
conceptes tècnics i les seves interrelacions, que hem anat aprenent al llarg de
l'assignatura. Pel que es refereix a l'estructura, hem seguit al peu de la
lletra el guió que se'ns marcava a l'enunciat de la PAC, i per tant, considerem
que l'estructura del projecte és bona. Pel que fa al mapa
conceptual realitzat, també valorem positivament la nostra feina, pensem
que queda reflectit de forma molt visual la relació que existeix entre
l'activitat proposada i la xarxa de conceptes i interrelacions treballada
a l'assignatura, especialment queden ressaltades en un altre tonalitat les
paraules clau i les relacions que s'estableixen entre elles. Pel que fa a
la portada, aquesta està completa tenint en compte que consta del títol,
subtítol, nom de les autores i les nostres fotografies, les aules a les que
pertanyem, la data de lliurament de l'informe, el nom dels consultors de
cadascuna de nosaltres i per últim la llicència d'utilització del document.
Pel que fa a l'índex és automàtic, i per últim, hem citat alguna font
relacionada amb autors de la matèria que hem citat a la bibliografia seguint la
normativa APA.
Estem molt
satisfetes amb el disseny de l'activitat, ja que hem utilitzat un programa
informàtic dirigit especialment als nens/es petits, i pensem doncs que és
adient per a fer-ho amb els alumnes de P5 d'una forma atractiva i innovadora i
sobretot amb l'ús de la tecnologia a l'aula. Així doncs, dins dels marges que
ens ha permès el programa (ja hem comentat a l'informe que ens ha limitat en
alguns aspectes), hem intentat ser el màxim de creatives i originals possible,
buscant una activitat que es diferenciés de la resta, que aportés a part de la
seva funció d'estructurar els continguts, un valor addicional d'innovació que
alhora fos conductora d'una major motivació en els infants.
Pel que fa a la coherència,
pensem que aquest és un dels punts forts del nostre projecte, ja que no hem
presentat l'activitat de forma aïllada sinó dins del context d'una unitat
didàctica, i hem exposat tot el procés que se segueix a l'aula per treballar el
model d’ésser viu, explicant a grosso modo què s'ha fet abans d'estructurar els
coneixements adquirits, així com també la manera com s'aplicaran aquests. Per
tant, hem presentat l'activitat dins d'un procés d'aprenentatge i un fil
conductor molt clar: el treball del model ésser viu, concretat en les serps.
D'altra banda, podem dir que per a donar coherència a aquest projecte, hem
hagut de justificar molt bé qualsevol decisió, fonamentant-nos en els aspectes
científics, per tal de que no quedessin dubtes de quin enfocament
donar-li si algú estigués interessat en dur-la a la pràctica, i alhora també
evitar qualsevol tipus d'incongruència.
Referent a l'adequació als
aprenents, considerem que ha estat correcte tenint en compte que els resultats
assolits han estat satisfactoris, hem assolit doncs l'objectiu de la nostra
activitat, i pensem que ha estat força significatiu en tant que han escollit
ells l'ésser viu que volien treballar, i alhora amb l'utilització de les TIC
com a mitjà per fomentar aquest aprenentatge significatiu ja que l’ús
dels ordinadors els despertava força interès.
Per últim, entorn al paper
que té l'actuació psicopedagògica en el nostre projecte, pensem que aquesta és
força rellevant tenint en compte que ens basem en un aprenentatge constructiu i
significatiu que ha de ser conduit pel tutor, el qual ha d'anar cedint
cada cop més responsabilitat als infants en el seu propi aprenentatge,
per tant, a l'hora de dissenyar aquest mini-projecte ens hem basat en els
fonaments psicopedagògics treballats.
Pel que fa a la
valoració del mapa conceptual, pensem que hem introduït diferents conceptes
teòrics que han anat apareixent al llarg de l'assignatura, tant en els
materials teòrics com en els debats, informes, anteriors mapes....., i hem
establert entre ells relacions bidireccionals i complexes, de
manera que difícilment trobem conceptes que no es relacionin amb més de dos
nodes.
Hem utilitzat
conceptes clau de la PAC 2, com ara: aprenentatge significatiu,
constructivisme, avaluació continuada, aprenentatge col·laboratiu,
conversacional, TIC, ciència, etc. Creiem doncs que la utilització dels
conceptes ha estat adient fins al punt que els hem utilitzat per
justificar i defensar la nostra proposta didàctica, i que, per tant, han donat
credibilitat a aquesta.
Creiem haver
fet una bona descripció del procés seguit, tenint en compte que si algú que
no ha participat en aquest mini-projecte volgués dur-lo a la pràctica,
llegint l’informe hi trobaria tots els passos descrits i l'enfocament que ha de
donar al projecte, per aquest motiu considerem que el procediment està prou
detallat, especialment a la fitxa del disseny.
Pel que fa a la
valoració sobre l’avaluació que hem fet de l’aprenentatge aconseguit pels
aprenents, considerem que precisament amb aquesta activitat, hem pogut avaluar
tot el que s'havia après anteriorment en les altres activitats, és a dir, al
llarg del projecte sobre el model ésser viu, degut a què es tracta d'una
activitat d'estructuració, en la qual hem pogut observar com els infants han
interioritzat la nova informació, i hem vist clarament el canvi conceptual si
comparem el què sabien abans i els resultats aconseguits amb aquesta activitat.
Alhora, hem fet una última activitat de "què hem après" on els
infants han sintetitzat les idees generals que han estat l'eix del projecte.
Per acabar amb
els ítems d’avaluació d’aquesta PAC 2, pel que fa a l'avaluació del disseny,
del procés i dels recursos emprats creiem haver-lo abordat de forma
correcta, ja que tot i que és possible que se'ns hagin escapat alguns aspectes
en fem una avaluació tecnològica que precisament ens serveix per tenir presents
aquests aspectes en properes sessions. Aquesta autoavaluació és molt important
en el sentit que ens ha ajudat a ser conscients, reflexives i crítiques sobre
les mancances i les qualitats del nostre projecte. O sigui que n’hem extret
conclusions per al futur de la pràctica psicopedagògica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada